Helt sjuuuk helg!

fredagen började kl 07.45 efter att jag hade sovit ca 2 timmar.
Packade, duschade, gjorde mig klar och sen bar det iväg till bussen som skulle ta oss till Nils Eriksson-terminalen där nästa buss skulle ta oss till Linköping. När vi satte oss på den sista bussen så tog det inte länge innan vi somnade, men tyvärr vaknade man lite då och då, bussar är inte det skönaste att sova i. Jag stör mig jättemycket på snön. Ingen snö i Göteborg, direkt vi kommer en liten bit utanför Göteborg så blir det mer och mer snö.. Samma sak när vi kom tillbaka igår, jag tänkte att det kanske kommit snö här också eftersom att det var massa snö öööverallt men nej.. direkt vi närmade oss Göteborg så minskade snön och när vi var framme så var det inget vitt, bara asfalt och gröna gräsmattor.
Väl framme i Linköping blev vi hämtade av Daniels sambo Nina, hennes syster Malin och Malins kompis Jessica. Sen när brorsan hade slutat jobbet så hoppade vi in i bilen och körde till Stockholm. Där träffade vi Jonas och det var jätteroligt att träffa båda bröderna igen!
Vi åt på någon sushi-restaurang eftersom att Jonas ville äta där
(alla andra ville äta på McDonalds:P) men ingen annan ville ha sushi så vi andra tog någon kyckling som var stark som tusan. Sen var det Globen nästa. Det var så GRYMT! Jag kände mig som en liten myra i en stor myrstack. När man kollade runt så kryllade och rörde det sig överallt. Har ni sett filmen A bug's life, eller om det är Antz? Kändes så iallafall. Det var så mycket som vi fick se som de inte visade på tv:n. Robin B, Robin E, Johan och Anna sjöng i pauserna och det var en massa. Efter allt var färdigt så skulle vi egentligen sova i Stockholm hos Jonas men det blev så att vi körde tillbaka till Linköping istället.
Lördag morgon var det segt,
vi hade massor att göra och ingen tid att göra det. Lördags var ju min 20års-dag så vi drog till Systemet och jag handlade där för första gången. Det kändes jättespännande, och som om jag inte fick vara där egentligen, men det får jag ju nu:P Sen körde vi som tokar till Göteborg, hämtade hockeybiljetterna och sökte parkeringsplats. Det var hyffsat trångt i bilen, vi satt 4 st i baksätet i 3 timmar, höfterna funkade inte som de skulle efter det!
AIK - frölunda.
Vi missade första halvlek men det gjorde ingenting. Andra perioden var AIK sämst och jag trodde vi skulle förlora, men ännu var det inget mål gjort. 3e perioden var vi ett nytt lag och ägde isen. Slutade med att vi vann med 2 - 0. Underbart!
Sen var det dags för middag och fest. Det var jätteroligt allt, men nu orkar jag allvarligt inte skriva mer .. inte just nu iallafall. Skriver mer senare:P
Tjing

Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0