Jobbigaste kunden någonsin

Jag är sååååååååå slutkörd just nu,
jag hade den jobbigaste kunden jag någonsin haft inatt. Många har varit jobbiga men ingen slår henne. Det var mycket folk, hon var väldigt full, man hörde knappt vad hon sa. Några "busade" bakom henne så de puttade henne och hon sa "De puttas, ska du inte säga någonting?" och det hade jag egentligen kunnat göra, men jag är ingen jäkla ordningsvakt, jag ville bara få bort alla människor så vi kunde ta det lite lugnare för jag hörde att det började gnabbas i kön och allt. Så börjar hon tjafsa om typ "de puttas, är jag då med dem eller med henne?" (pekade på sin kompis). Hon pratade en massa sånna osammanhängande saker och sa som "Vilket företag är du? Ja om de håller på så vilket företag är hon då?" (Hennes kompis) Typ sånna saker tjafsade hon om och blev bara surare hela tiden för att jag inte förstod vad hon tjabblade om och kunde ge henne ett bra svar. Och så sa hon att "Jag vill ha ett kvitto på allting så jag har det sen ska jag reklamera dig" Hon menade nog att hon skulle ringa till min chef eller någonting. Så jag sa att självklart får du det. Men det var inte hon som beställde då utan hennes kompis så när jag tagit kompisens beställning så frågade jag henne om hon ville beställa och hon slumrade "Nej jag är med henne" eller nått liknande så jag tog andra beställningar och de försvann. Sen kom hon tillbaka och tjafsade om att hon fått vänta 20 minuter och jag sa att jag frågat om hon ville beställa och hon sa nej och då sa hon att "Det är jävla skitsnack" eller nått sånt och tjafsade en massa om dåligt bemötande och att hon ville veta mitt fullständiga namn och att hon visste hur hon skulle göra i sånna här fall och sånt så jag gav hon glatt mitt namn för det gör inte ett dugg om hon ringer min chef. Cissi skulle stå bakom mig så mycket att det finns inte. Jag berättade det här sen för min arbetsledare och hon sa att jag borde ha hämtat henne för att hon skulle ha "stått bakom mig" och sånt. Sen när hon fått maten så var det några som åt av hennes pommes och hon vände sig om till mig "Hallå, de äter av min mat" Och sen spillde någon ut hennes dricka och det for lite på hennes väska och jag sa att "Jag fixar en ny" och när jag kom tillbaka kollar hon på mig och bara "De spillde ut över min väska?" MEN säg åt dem själv någon gång kanske?! Aja, nu har jag fått skriva av mig lite iallafall så det känns bättre nu;P

Till lite roligare saker,
Jag ställde mig i kassan ikväll efter att jag hade varit inne i köket och gjort en massa och efter att jag redan hade tagit flera kunder så lutar sig en kund fram och säger "Alltså, ursäkta mig men jag måste bara få berätta att du har ketchup i ansiktet.. i pannan, och på hakan också"
Jag försöker torka bort allt, frågar sen min arbetsledare om det är kvar nått och hon säger nej. Senare är det en till kund som säger att jag har något kladd på kinden och sen händer det ännu en gång och då säger jag "Haha jag kan tänka mig att jag har det, jag har haft allt möjligt i ansiktet hela kvällen" och killen säger "HAHAHA, snälla säg inte så, jag är alldeles för full för att höra sånt" för er som inte fattar... synd för er:P

Och.. Sa jag 45 timmar i veckan?
Jag menade 48. Ska jobba tre timmar på backaplan imorgon igen också.

Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0