Varför är inte jag Gud?

Det var så hemskt när jag var påväg hem från jobbet.
Då stod jag på valands hållplats och väntade på 4an för att åka hem. Tog mig en cigg och när jag står där kommer en kvinna fram till mig. Hon verkar jättesliten, hade ett helblindt öga och ser bara allmänt sliten ut. Så säger hon "Snälla, kan jag få den där fimpen?" och ser ut som ett utsvultet barn. Så jag sa att hon kunde få en egen. Hon pratade lite konstigt, jag antar att hon var alkis men iallafall så började hon prata om hennes man eller något, jag förstod inte riktigt. Men jag uppfattade några saker som "Han knarkar och slår mig och jag har ingenstans att bo längre" och sånt. Så såg man hur tårarna började välla upp i hennes ögon och hon pekade på packningen som låg brevid där hon stod tidigare. Mitt i när hon höll på att snacka så sa hon "Åh nej, här kommer han". Och jag hörde hur han var mot henne, hur hemsk som hellst. Men hon var så söt och önskade mig god jul och sånt och åh, stackarn:(

Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0