Gott & Blandat

Jag hann tyvärr inte vara inne igår och skriva någonting, det var fullt upp hela dagen. Jag jobbade mellan 10 och 4 igår, började lära mig kassan lite och så. Sen skyndade jag mig hem, stekte några köttbullar och gjorde mos, slängde i mig det och sen skulle jag dra igen när jag varit hemma typ 20 min som max. Då var det dags för att följa Tony till först Strike & Co sen till bowlinghallen i Lerum där han skulle tävla. Det var lite som en gott och blandat-påse, vissa tider gick det jättebra och sen gick det inte alls, men han ska iallafall göra en ny start på lördag. Tyvärr kan jag inte följa med och se då eftersom att jag jobbar natt både fredag och lördag. Sen var vi hemma efter 11 någon gång och då var det bara att ta något att fika sen slänga sig i sängen. Tur att jag var så trött så att jag somnade direkt!

Det hände dock något väldigt tråkigt och onödigt och irriterande och sånt igår. Tonys mobil blev stulen. Det var så sjukt, han gick till biblioteket, stängde av ljudet, var där inne i ca 5 min, gick ut och sen var mobilen borta från fickan. Vi vet dessutom att han inte bara tappat den för av någon anledning så ringde jag precis den tiden och först var mobilen igång och någon råkade svara men jag hörde bara vind och sånt men den la på igen och när jag ringde igen så var mobilen avstängd. Alltså är folk så dumma i huvudet att de stjäl mobiler ur jackfickor? Det sjuka är att den eller de här människorna är så grymt "duktiga" så ingen märker någonting, det är bara sjukt.

Idag har jag bara hunnit jobba, jag började kl 8 imorse, var faktiskt härligt att vara ute något tidigt även om jag inte var särskillt peppad på att stiga upp då. Däremot dagen på jobbet har varit sämre. Vissa man jobbar med gör hamburgarna så segt att man vill strypa dem, det var inte det att de inte kunde snabbare, de försökte inte änns och det är därför det är så himla irriterande. Jag blir så irriterad för kunderna kom till mig i kassan och klagade för att det tog lång tid men de som gjorde hamburgarna sket i att skynda sig. Vi ska ju för tusan sikta på att göra klart en beställning på 25 sekunder inte 25 minuter. Åh jag blir så irriterad, kan inte riktigt förklara för att ni ska förstå men blä... bläbläbläbläbäbläbläblbäBLÄBLÄBLÄÄÄ (som jag och Sandra skulle säga). Jaja, nu har jag fått avreagera mig lite iallafall, tack för det!

Kommentarer
Postat av: Frida

mia, man får säga till folk som är sega, det känns bättre för en själv då. det är bara att säga det du just skrev att det ska ta 25 sek och inte 25 min! :)

2008-11-05 @ 22:21:22
URL: http://smokeonthewater.blogg.se/

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0