Cherry

Sitter i soffan och lyssnar på Robin Cook - I won't let the sun go down on me, gammal men mycket härlig låt!

Idag var det simning som stod på schemat. Vi cyklade iväg till Åby-badet för att köra lite motionssim. Det var riktigt härligt och tydligen har de ett upplevelsebad där också, verkar vara som i Piteå typ, fast troligtvis mindre, men jag vet inte för vi var inte in där. Men någon gång måste det bli, ett upplevelsebad bara någon kilometer ifrån lägenheten, det är inte dåligt inte! Vi simmade lite och sen var det bastun som gällde. Åh vad jag älskar att basta! När mamma och pappa var gifta och vi bodde i huset på Moröbacke så hade vi bastu på övervåningen och jag och pappa bastade alltid varje fredag. Jag var jätteliten och fick dricka vatten ur en av pappas urdruckna ölburkar, och när han hällde öl på agrigatet så började det lukta nybakat bröd, så oerhört underbart! Det saknar jag.. Haha, tänker tillbaka på den där tiden. Vi hade ett ganska stort dusch-rum utanför bastun och det brukade samlas väldigt mycket vatten på golvet där och jag älskade att krypa ihop mot ena väggen och skjuta mig glidandes över golvet till andra väggen. Självklart fick jag inte det så jag brukade smyga ut och säga att jag skulle duscha för att det blev så varmt och sen åkte jag fram och tillbaka en massa gånger, gick in till pappa igen och låtsades som ingenting, haha.
Jaja, tillbaka till nutiden. När jag stod i duschen på badet efter vi simmat klart så kändes det som om jag hade hamnat på BB eller någonting. Tydligen så skulle det strax vara baby-sim och det märktes. Varje tjej kom in i duschrummet med en babysitter eller en bebis i famnen och jag lovar att det var inte få mammor och bebisar! Det såg så mysigt ut för alla verkade så lyckliga och stolta! Jag kände mig lite felplacerad när jag stod där själv. Men roligt såg det ut iallafall.

Sen var det dags för middag, hemmalagad hamburgare med pommes, jag har bara tre ord att säga: Gött som tusan!

Ikväll har vi spelat en massa Xbox, hockey och bowling. Superkul och tydligen var jag ganska duktig på det, Tony blev lite chockad! Det första jag gjorde i bowlingen var att vinna en serie över Tony, tänk er det, jag vann över Tony;D. Jag blev nästan lite beroende ikväll av bowlingen, och även riktigt sugen på att börja spela bowling på riktigt! Men det är så mycket jag vill göra. först och främst är det ju självklart dansen. Men sen senast idag har jag funderat på att plocka upp boxningen igen, nu när jag har en massa tid över så kanske jag kan börja om igen, jag var väldigt fäst vid boxningen när jag gick det så jag ska nog kolla upp någon boxningsklubb i närheten.. I början kan jag ju bara köra i någon träningsgrupp som jag gjorde i början förra gången, den här gången behöver jag inte börja i tävlingsgruppen, det var då det blev för mycket. En massa träning och för mycket press, då är det inte lika kul längre. Men om jag bara håller det till träning så..

Emellan bowling-turneringarna ikväll så drog vi iväg för att hitta Ica Maxi
som tydligen skulle ligga i närheten, 2 hållplatser härifrån hade vi hört. Så vi hoppade på spårvagnen och hoppade av efter 2 hållplatser.. Men det var väl inte riktigt rätt, snarare 5 eller 6 hållplatser, så det blev en liten promenad men tillslut hittade vi det. Jag köpte sminkborttagnings-gel, hårinpackning och så hittade vi även väldigt häftiga drickor som jag aldrig någonsin hört talas om. Coca-Cola Vanilla har man ju hört om tidigare men där fanns även bland annat Coca-Cola Cherry som jag blev tvungen att testa för det var så himla söt burk. Tyvärr var det ingen dricka jag kan rekomendera för den smakade som någon medicin jag åt som liten eller nått sånt, ingen hit alls alltså!

Jag har förresten glömt berätta om ett jobb
som jag sökte för några dagar sen. Det är som Sko-ansvarig på en butik och ååh så mycket jag vill ha det jobbet! Skrev jag inte det tidigare i ett inlägg, att det är mitt drömjobb att få jobba med skor? Hursomhellst så är det det. Jag har tillochmed drömt en natt om det jobbet jag sökte, de sa att jag inte fick det för tjänsten redan var tillsatt och när jag vaknade var jag nästan deprimerad. Jag hoppas mer än allt att de hör av sig, så håll en tumme för mig! Nått jobb måste jag ju ha, vad det än är, men bäst vore ju om jag fick jobba med någonting jag älskar!

Dags att sova, Tony ligger redan till sängs, jag har tydligen lyckats smitta honom så nu känner han sig lite disig, ska försöka ta han om honom så gott som möjligt, älsklingen min. Nattinatti.. (3 ½ + 4 dagar rökfri, men idag var det svårt)


Lill-Mia                                                                                Cherry-Coke

Kommentarer
Postat av: Frida

rå fin burk ju :P

2008-10-21 @ 00:41:00
URL: http://smokeonthewater.blogg.se/
Postat av: s

du är så duktig med din rökning! och jag håller tummen för jobbet allt vad som går!pyss

2008-10-21 @ 08:04:15

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0