dag numero 2

07.50 steg jag upp imorse, jag var inte pigg kan jag lova, jag som är van att tidigast stiga upp 10, oftast dra sig hur länge som hellst dessutom. Men nej, imorse gick det inte att göra så utan upp direkt väckaren ringde för att hoppa in i duschen, äta frukost och allt sånt för att ta spårvagnen och vara på jobbet 10 i 10. Det kanske inte låter så tidigt att börja kl 10 men för mig just nu är det jättetidigt, men bra att jag äntligen får lite struktur på livet. Jag tror inte att folk förstår och uppskattar hur stressigt och hur mycket hamburgerrestauranger gör för att allt ska vara bäst för kunden, jag vet att jag tänkte då aldrig på det tidigare, man blev bara lite tjurig om det var segt. Det är helt sjukt och det går knappt förklara. Ska man göra en glutenfri hamburgare så måste allting vara kliniskt, man ska tvätta och sanera händerna innan man börjar, sen får man inte röra någonting med händerna inte änns micro-handtaget utan då måste man ha ett papper emellan eller be någon annan öppna det och det speciella brödet är inplastat och den utsidan av plasten får inte heller ligga direkt inne i micron utan man ska lägga papper under som sen ska slängas för att man ska ta ett nytt papper och blabla alltså det är hur mycket som hellst bara. Renligheten där inne i köket är heeeeeeeeeelt sjuk kan jag lova!
Idag fick jag lära mig att fixa hamburgarna, lägga på sallad och allt sånt som ska vara på. Jätteförvirrande i början men nu börjar man lära sig, jag kan nu göra en whooper och vanliga hamburgare och cheeseburgare utantill så känner mig lite stolt iallafall. Men när man väl står där och det är stress som tusan så är det inte alltid lätt, man ska försöka göra klar hamburgarna på 25 sekunder från att man fått beställningen och det är ju helt galet, då får man inte göra något snesteg helt enkelt! Jaja, sluttjatat om jobbet, jag har jobbat mellan 10 och 3 idag och ska dessutom jobba natt mellan 12 och 05 så jag ska försöka ta en paus från det just nu:P

När jag slutat så upptäckte jag att Tony satt där
i restaurangen och väntade på mig så då blev jag överlycklig, men tyärr varade inte lyckan länge för vi skulle åt olika håll, jag skulle hem och Tony var påväg till bowlinghallen och nu ska vi inte ses förrän söndag kväll för han ska till nyköping (tror jag att det är) och spela super sixxxxxx. Jag hatar att säga hejdå och kommer sakna honom som en gnu! Tony, jag älskar dig!! Som tur är så har jag fullt upp i helgen så det finns inte så mycket tid att bara sitta och sakna honom!

Dags att laga middag och så, det enda jag ätit idag är kräm till frukost, tur att man inte hinner stanna upp i jobbet och känna att man är hungrig:P

Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0