Rosabandet

NU har det hänt mycket sen jag skrev sist, och jag som trodde det här skulle bli en händelselös dag.. Sitta framför tvn och häcka eller någonting. Men icket! Efter att jag skrivit klart här så gick vi på stan här i Mölndal en sväng för att kika lite, jag köpte ett diadem och en rosabandet-rosett. Kändes bra att göra något nyttigt. Tycker alla kan köpa en liten rosett, 20 kr per person, det är ingenting för en människa, men i längden gör det jättemycket för forskningen. Istället för att köpa godis en kväll så kan ni köpa en liten rosett, finns att köpa på de flesta butiker, KappAhl, Åhlens osv.



När vi var påväg hem gick vi förbi en restaurang och såg då en lapp som var uppsatt på dörren. Det var en bild på en flicka och handskriven text där det stod "Ring om ni har sett denna flickan hon har varit försvunnen sen i lördags". Det är helt sjukt, jag får så ont i hjärtat, självklart tänker man det värsta: Våldtagen, mördad osv. Det sjuka är att det kan vara så också, hon har varit försvunnen i 4 dagar nu. Sånt där ska inte förekomma på riktigt, det händer bara på film tänker man.. Men det gör ju inte det. Grejen är bara den att man har bott i Skellefteå där det inte händer någonting. Hoppas att det inte är alla de hemska sakerna som man tänker, hoppas hon bara bestämde sig för att rymma hemifrån en vecka och sen komma hem, eller nått liknande!



Vi har sökt på internet för att hitta nått bra gym vi kan börja gå på, det finns massvis men de flesta är inte billiga direkt. Vi hittade ett nära Gbg centrum som heter Exhale Gym så vi tänkte dra dit för att kolla in det. Vi kollade hur vi skulle ta oss dit och så började vi åka. Det var en lång busstur på ca 25 minuter. När vi väl hoppade av så kom vi på att vi hade glömt kolla hur man skulle ta sig till själva gymmet. Vi kom ihåg vad vägen hette så vi började söka, fråga runt och allt. Tillslut efter över en halvtimme iallafall så hittade vi dit, just efter att vi hade tänkt ge upp men då hade det självklart stängt 30 minuter tidigare så vi kunde ändå inte kolla in själva gymmet, bara vars det låg. Eller det hade inte stängt, det är Göteborgs enda nattöppna gym. NATTÖPPET? Helt häftigt, haha. Men iallafall så var man tvungen att självtjäna sig själv efter 8 så vi hann inte hursomhelst, då var det bara att fara hem igen men innan gick vi in på en 7-eleven butik. Min första gång i en 7-eleven ;D. Det är mycket "första gången" nuförtiden.



Dags att gå och mysa med älsklingen min. Hej så länge!
- 3:e dagen rökfri -

Kommentarer
Postat av: Frida

mia sluta smöra för rosa bandet:P

2008-10-18 @ 17:02:16
URL: http://smokeonthewater.blogg.se/
Postat av: >.<

du ser sååå sjukt bra ut !

2008-10-18 @ 18:53:23

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0