Underbara Göteborg

Det här har varit en underbar dag. Tony hade arbetsintervju imorse kl 1 och när han sitter där på intervjun så säger de att han har fått jobbet om han vill ha det, haha, inte så tokigt! Han bor i Göteborg i en vecka, har sin första intervju igår och idag på sin andra intervju här så får han jobbet direkt när han sitter där. Alla som säger att det är så svårt att få jobb här, min pojkvän har överbevisat er, han är bäst, puss på han. Under tiden han var på intervjun så stannade jag hemma och klippte min lugg sen gick jag ut en sväng för att gå. Hittade ett jättemysigt elljusspår typ, bara ca 1 km ifrån där vi bor. Det var uppe på ett berg eller nått sånt, såg bara en jättebrant (och då menar jag JÄTTEbrant, och lång dessutom) "cykel-väg" in i skogen som jag kände att jag var tvungen kika in. Det var jättefint, man kunde se hela Mölndal därifrån! Solen lyste in mellan träden och allt kändes så himla mysigt, en barn-klass som leker på en gräsplätt mitt i skogen, gamla par som är ute och går med sina hundar osv. Jag älskade det. Men det fanns många vägar och jag lyckades inte hitta ner samma väg som jag gick upp. Men jag förstod ungefär åt vilket håll jag skulle gå så jag hittade tillbaka tillslut. Var ute och gick i precis en timme (på minuten) som jag hade sagt att jag skulle gå :P

Sen blev det att göra sig klar för middag hos Nalle och Caroline. Lyckades få användning av den höga kjolen som jag fick av mamma i julklapp men aldrig hittat tillfälle att använda. Var dessutom kul att göra sig lite fin, sminka sig och så, det händer inte så ofta när man inte känner någon här. Då har man som ingen anledning känns det som. Hur som hellst så var det jättetrevlig, vi åt tacos som är min favorit-rätt och inte ätit på väldigt länge så det blev perfekt, sen såg vi idol och sånt. ÄNTLIGEN åkte Yasmina ut, det ända hon gjort bra var första låten hon sjöng i utslagningsgrejjen men sen dess har hon varit totalt usel jämfört med alla andra! Så det var perfekt, nu är jag överlycklig! Nästa fredag ska Anna åka ut, efter det så spelar det absolut ingen roll vem som åker! De som inte får åka är Alice och Kevin, önskar att två st kunde vinna men eftersom att jag inte får välja två så säger jag att Kevin ska vinna men Alice ska vara i final med honom, det får inte bli annars.

Jag hade egentligen tänkt skriva ett långt inlägg med massa detaljer osv men jag har inte riktigt tid för Tony ska spela hemmamatch imorgon, jag ska se på och vi ska hinna kramas lite nu innan vi somnar, så vi hörs imorgon istället:)

(3 ½) + 1 rökfria dagar.
Glömde säga att febern jag kände försvann för några dagar sen men nu har det blivit hostattacker och ont i halsen istället. Men det har jag hellre, då orkar man iallafall göra saker.

Kommentarer
Postat av: S

ååh vad jag saknar dig! åh åh åh ! så mycket :(

2008-10-18 @ 00:50:59

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0