Rumpanbar.

Ännu en underbar dag, jag älskar Göteborg och det mesta som hör till!
Efter att jag skrivit imorse så gick jag och Tony ut i blåsten för att kolla in bowlinghallen här brevid där vi bor och så. Det blåste som tusan, gick knappt att ta sig framåt. Det var iallafall väldigt nära så det var inte svårt att hitta. Det var en idrottshall men det fanns tyvärr inget gym men vi fick ett tips om att gå till Åby-badet så vi gick dit men där var det inte vänliga priser för gymmet kan jag lova. Men däremot så verkade badet bra så dit kommer vi nog fara och simma ibland. Haha, det var lite roligt, han vi fick tipset av på idrottshallen verkade lite småkär i Tony. Han kollade bara på honom när han pratade, la hakan i händerna och blinkade med ögonfransarna och sa "Jaha så du är nyinflyttad, hihi, jag flyttade hit 2001, jag kan ge några tips som jag uppskattade väldigt mycket, hihi blinkblink. franks korvmoj måste du gå till.. blabla". Det var nästan sockersött:P

När vi kom hem igen så fick vi förfrågan om att följa med Nalle och Carro till en restaurang och äta middag, det var tydligen "ät 2 betala för en" så vi hängde med. Nu har vi upptäckt hur grymt svårt det är att hitta en parkering, vi hade hört talas om det men det är värre än värst. Det står bilar överallt och finns verkligen inte en enda parkering ungefär. Vi fick köra omkring jättelänge och när vi väl hittade en parkering så var vi flera kvarter bort. Det gjorde ju inget att vi fick gå men menar bara att det är så stor skillnad från Skellefteå. Någonsin varit med om att det är fullt på alla parkeringar i stan en söndagkväll? Iallafall.. Restaurangen hette Rumpanbar & kök, haha. Såg lite roligt ut i menyn när det stod "Rumpans goda hamburgare med ost och bla och bla", haha. Men snyggt var det där inne iallafall! Och verkade väldigt proffsigt: "Ställ er i baren så kommer hovmästaren snart". Det var dessutom gött som tusan!

Efter middagen fick vi en liten rundtur i Göteborg. De körde oss till Hisingen och upp på Ramberget som tydligen var Göteborgs högsta punkt. Ungefär som Vitberget men mycket högre upp och mycket vackrare väg upp. Den var jättekringlig, som en orm, och kringlade sig runt berget som en spiral innan man var längst uppe. Där såg man hela Göteborg. Hur vackert som hellst att se, mörk kväll och upplyst av tusentals olik-färgade lampor överallt. Tänk er som det ser ut från Vitberget fast längre ifrån, och mycket mycket mer och tätare lampor. En av de vackraste platserna jag sett. Synd att det är så längt härifrån, annars hade jag nog suttit där uppe varje kväll! Ska ta med mig kameran dit någon gång så kanske ni får se ungefär hur vackert det är, men det borde egentligen upplevas själv!

Dags att gå ner och hämta tvätten i tvättstugan nu! Ha de så gött;)
Easy breezy lemon squeezy, du fatta.

P.S! Tony ville inte vara med på bild:( Och förlåt att det alltid är suddiga bilder.

3 ½ + 3 dagar rökfri.

Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0