BurgerKingMia

Dagen började med att jag och Carro vandrade runt en sväng på Ikea, jag blir så himla sugen på att ha en egen lägenhet då och bara köpa en massa massa saker dit! Men köpte iallafall en julklapp till mamma som hon önskat sig vilket var en filt vid namn Ofelia. Köpte även en sån här låda man har osten i och 4 djuptallrikar. Känns knäppt att ha så nära till Ikea och bara kunna fara dit precis när man vill. Iallafall, sen drog vi oss in till stan och åt lunch på Jensen´s Bøfhus. Det var stort och väldigt fint där inne med billiga priser och väldigt god mat! Bra service var det också och när vi fick kvittot hade servitrisen skrivit "Tack för idag =) Emelie" på det, väldigt trevlig:D Dit ska jag lätt fara många gånger igen, det var nyttig mat också, kött och potatis och sånt. Sen gick vi en snabb sväng på stan och jag hittade en mössa helt plötsligt. Jag och Tony har gått på stan och jag har sökt och sökt och sökt mössa men aldrig hittat någon men när jag går med Carro och inte änns söker så hittar jag en snygg och dessutom billig.

Vi hann dock inte gå så länge för igår kväll fick jag ett samtal från BurgerKing där jag sökt jobb och de undrade om jag kunde komma på någon gruppgrej idag som skulle vara kl 16 så jag skulle ju dit då. Vi var kanske 15 st där och de informerade alla lite om jobbet, frågade olika saker som vad vi skulle satsa mest på om vi ägde en egen restaurang, vi skulle berätta om en dålig service-upplevelse som vi har varit med om, och lite sånna där frågor, vi skulle fylla i ett papper och skriva om vad våra bästa egenskaper är och när vi gick därifrån en och en så skulle vi säga varför just vi skulle ha jobbet. Jag var väldigt tystlåten och så när vi satt där eftersom att jag inte kan prata inför en grupp, det är det värsta jag vet, det kändes som att jag var tillbaka i skolan och skulle redovisa inför klassen, jag hatar det, blir alldeles knallröd i ansiktet och kan inte säga någonting. Men de tänkte säkert bara att det är så vi norrlänningar är, tystlåtna. Hur som hellst så skulle de ringa till alla och berätta om vi fått jobbet eller inte under kvällen. På något konstigt sätt så fick jag jobbet och ska börja imorgon kl 16, haha. Så alltså, nu jobbar jag på BurgerKing på Avenyn, kom och köp hamburgare av mig! Det roliga är att jag aldrig någonsin tidigare änns har varit in på en BurgerKing-restaurang, men det blir nog bra. Det är egentligen inget jobb jag vill jobba på, iallafall inte någon längre tid men det är ett jobb och det är pengar så det får duga för nu! Hursomhellst är jag överlycklig för tillfället, SKOOOR! :D


Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0