-Bergmansgatan... -Men där bor vi ju?

Det här har varit en händelserik dag!




3 st "första gången" :

Åkt spårvagn
Varit i Göteborg centrum
Sett en transvistit




Dagen började bra
, vi steg upp, åt frukost, fixade till oss lite inför stan och sånt. Vid halv 12 gick vi ner till Mölndals centralstation för att ta spårvagnen in till Göteborg centrum. Så för första gången skulle jag få åka spårvagn och vara i centrala Göteborg. Vi tog spårvagn 4 mot Angered, allt var så himla häftigt, som på film! Man gick på vars som hellst i spårvagnen och bara gick och satt sig. Jag satt där och kollade in allt, tog fram en metro och läste, kände mig som i en newyork-film eller nått sånt. Häftigt var det iallafall! Det var även någon kille som verkade träffa en gammal bekant och när han skulle gå av så stack han in handen innan dörrarna stängdes och gav den andra mannen hans visitkort. Ett visitkort?! Det har man också bara i film. Jag vill också ha visitkort, superhäftigt! Vi kom iallafall in till Göteborg centrum efter ca 20 minuter och ÅH HERREGUD vad mycket affärer. Eftersom att jag skulle på arbetsintervju kl 3 och skulle hinna dit och hinna kolla upp hur jag skulle ta mig dit så hann vi inte gå så mycket. Vi hann gå in på Nordstan-gallerian, handla mus och kabel till stationära, äta lunch och se en transvistit.
Sen gick vi till Västtrafik och kollade upp hur jag skulle ta mig till Backa bergö. Bussen skulle gå på ca 1 timme men när vi gick för att se vars den skulle gå ifrån så märkte vi att det gick en inom bara några minuter så vi tog den ändå. Riktigt tur att vi gjorde det för när vi kom till stället vi skulle byta till så missade vi bussen till Backa bergö. Inte för att bussen var sen eller någonting utan vi väntade på den i 18 minuter och satt i busskuren men när den kom så körde den förbi bara för att vi inte stod där ute. Men hallå?! Det hade börjat spöregna! Skulle vi stå i öppen himmel och vänta på bussen, den kan väl iallafall stanna och dra direkt om ingen kommer. Vi satt ju där inne och det lär han sett för det var en glaskur. Han trodde väl att vi skulle åka med en annan buss men ändå. Så tur att vi hade en till buss vi kunde vänta på, annars hade jag kommit sent till intervjun, inte ett bra första intryck. Nästa buss skulle gå om en halvtimme så vi väntade och åkte till Backa bergö. Ett industriområde. Nu skulle vi bara hitta Backa bergö gata. Lätt? Nja. Men vi lyckades tillslut iallafall.


Hemvägen var mindre rolig. Väntade på första bussen länge i rusk och regn. Jag hade klätt mig lite bättre iallafall men Tony stod och skakade som ett höstlöv stackaren. Paraplyet jag hade med mig var inte till mycket hjälp, det blåste åt fel håll så den bara krashade sönder, haha. På andra bussen så kunde vi åka ända hem till Mölndahl så det var härligt men jag började känna mig mer och mer sjuk, det hade börjat någon gång på dagen men jag tänkte inte så mycket på det då. Vi åkte i ca 45 minuter och kände att snart måste vi ju vara framme. Tony sitter och tittar ut genom fönstret när vi tvärstannar på en hållplats, läste på en skylt och säger sen:
- Bergmansgatan... (Helt obrytt)
- Men där bor vi ju?
Då var det bara att slänga sig ur bussen:P



När vi kom hem och började laga mat så mådde jag pyton så Tony var en ängel och lagade maten idag. Jag behövde bara ligga i sängen och göra ingenting. Efter maten så tog jag en skön dusch och sen kändes det bättre. Jag känner mig fortfarande sjuk, feber och helt disig i kroppen. Jag hoppas att det känns bättre imorgon och inte utvecklas till någon 40-graders feber och förkylning för imorgon har jag och Tony tänkt fara in till centrum igen när vi har hela dagen på oss så vi kan gå på NK och kolla igenom en massa affärer. Är det någon som vet om Gina Tricot finns i Göteborg? Jag skulle vilja köpa en sån där mysig halsduk som man bara drar över huvudet om de fortfarande finns kvar. Självklart så var de slut i lilla Ske-å när jag var dit och frågade..

Snart ska vi ner till tvättstugan så det är väl bäst att jag börjar avrunda det här. Vi hörs mer imorgon. Sov gott!

Nämen just det ja
, det glömde jag berätta, det viktigaste av allt.... Det är min första rökfria dag idag! Jag hade lovat Tony innan vi flyttade att "om vi flyttar så ska jag verkligen försöka sluta röka". De första dagarna var jag ju själv, eller lördag och söndag så då rökte jag, men igår vid 23-tiden någon gång så tog jag mitt sista bloss innan försöket. 1 dag är avklarad och det gjorde jag galant! Är som småstolt över mig själv. Men i och för sig så har jag försökt ett X antal gånger tidigare utan att lyckas. Men nu känns det annorlunda. Tidigare har jag inte verkligen velat sluta, jag har haft de närmaste kompisarna där många av dem röker. Men nu bor jag här i Göteborg och känner ingen utom min pojkvän som är icke rökare. Då omges jag inte av någon som röker som gör mig sugen och såklart så vill jag inte att Tony ska tycka att jag luktar äckligt lixom. Så nu ska jag verkligen göra ett seriöst försök! Håll en tumme för mig och kika in hit och se hur det går för mig:)

Ciao!

Kommentarer

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0