första hjälpen

Vi var några stycken från jobbet som var på första hjälpen-kurs igår mellan halv 2 och halv 5.
Jag har nu lärt mig att lägga någon i "stabilt sidoläge" som det nuförtiden heter och inte "framstupa sidoläge". Jag har lärt mig att göra mun mot mun metoden och trycka igång hjärtat sådär, jag har lärt mig hur man stoppar blödningar och exakt hur man ska göra om någon har blödit supermycket. Och så har jag fått lära mig hur man använder "deffen" eller vad hon nu kallade den. Ni vet den maskinen som ger "döda" människor en otrolig stöt så att hjärtat kommer igång igen. På film studsar patienten typ 2 meter upp i luften. Men det händer tydligen inte på riktigt, tråkigt.
Så om ni har tänkt falla och skada er, eller bli medvetslösa så gör det inne på BK-avenyn för då är vi 6 st som vet hur man ska göra, och speciellt om jag jobbar, jag är grym på att rädda liv nu.

Kommentarer
Postat av: sandra

Jo jag ska göra där=) ska dit den 13 mars så kommer ha tatueringen när vi kommer ner till er:)



okej, det är bara att bita ihop antar jag =) haha!

2009-02-18 @ 19:56:01
URL: http://sluu.blogg.se/

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0