Otrohet nr 2, bekännelsen

Simon H om Otrohet:
Hej Mia!

En flickvän jag var ihop med i över ett år var otrogen mot mig. Det är inte kul vill jag lova! :/

/Simon

Svar:
Hur tacklar man en sån sak? Hur tar man sig igenom det och ska man förlåta eller bara avsluta allting. Går det verkligen? för troligtvis älskar man ju fortfarande den här personen... Alltså kan man inte vara med den, eller utan den... Simon, jag önskar att det aldrig skulle ha hänt dig eller någon annan för det måste nog vara det värsta. Hoppas att du har klarat dig igenom det oskadd!

Okej nu är det såhär
att jag försökte lägga till lite låtar på min lilla iPod här i menyn men jag är inte så himla teknisk och sånt så jag råkade lägga in Adore You 2 ggr och vet inte hur jag tar bort ena så det får vara så ett tag nu.

Jag har inte riktigt kunnat släppa min mardröm om att T var otrogen riktigt än.
Jag lider så med alla som har varit med om det, haft en partner som fört en bakom ljuset. Jag vet att jag inte är rätt person att prata och dömma. Jag vet inte varför jag skriver det här, det är sånt som man vill hålla för sig själv egentligen men jag känner att jag måste berätta det. Det är många från min gamla hemstad som vet om det och om jag inte skriver det så kommer de nog tycka att jag är sär som klankar ner på andra som är otrogna när jag själv har varit det. Ja, där kom det. Jag var otrogen mot min förra pojkvän som jag var tillsammans med för 2 år sen. Vi hade varit tillsammans lite mer än 2 månader och jag var i en annan stad med vänner och då hände det. Men jag ljög åtminstone inte om det, jag ringde direkt dagen efter och erkände allting och jag ångrade mig så sjukt mycket. Självklart visste jag att det skulle ta slut men det var lika bra tror jag. Det finns nog ingenting som skulle kunna reparera en sån sak. Jag tänker ofta på det fortfarande och önskar innerligt att det aldrig skulle ha hänt.

Här är en sida jag hittade.
Den är till för alla som varit med om att ens partner varit otrogen, jag läste lite och den är nog bra när man ska försöka klara sig igenom en sån sak.
Hoppas att ni alla har det bra och tar hand om era nära och kära. Tänk på att bevara andras hjärtan, de ska fungera hela livet ut.
Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Simon H

Nu kan jag bara tala för hur det gick för mig. Jag förlät, och försökte gå vidare. Men förhållandet blev aldrig bra och vi sårade varandra mycket efteråt och när det väl tog slut mådde jag verkligen S K I T. Det positiva är att vi, efter att inte ha pratat med varandra på ungefär 2 år, är jättebra vänner igen trots allt. Men det tar väldigt, väldigt lång tid att få distans till det hela.

2009-03-12 @ 22:55:55
Postat av: Simon H

Sen läste jag någonstans att de som är kapabla till att vara otrogna ELLER har varit det är de mest svartsjuka. Och min flickvän som var otrogen var extremt svartsjuk både före och efter och hon var ju uppenbarligen kapabel till det. Du skriver att du har varit otrogen, och även fast du aldrig skulle kunna vara kapabel till att upprepa det kan det ju vara en anledning till att du själv blir svartsjuk. Så det är kanske dina egna demoner och din egen skuld som ligger bakom, och kanske dessa som behöver bemötas!

2009-03-12 @ 23:01:26
Postat av: Frida

mia jag blir arg

2009-03-12 @ 23:33:45
URL: http://smokeonthewater.blogg.se/

I told you not to push it.. Men när du lix har klickat dig in här så kan du ju passa på att skriva en rad till mig ;) :

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0